Monday, April 18, 2016

ილია ჭავჭავაძე"განდეგილი''-გეგმა

გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის თემა
სად არის გზა ხსნისა ?- ილია ჭავჭავაძის” განდეგილი”
სწავლების საფეხური  .კლასი          
საშუალო საფეხური    მე-11კლაასი
საგანი და მასწავლებელი     
ქართული ენა და ლიტერატურა. მაია ვაშაყმაძე
მოსწავლეთა პროფილი
29 მოსწავლე . კლასში არ არის  განსაკუთრებული  საჭიროებების მქონე  მოსწავლე.
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა/
გაკვეთილის გაანალიზების შემდეგ ახალგაზრდებმა უნდა იცოდნენ, თუ სად დგომით, როგორი ქმედებებით გამოადგებიან სამშობლოს. როგორი უნდა იყოს მის მიერ არჩეული გზა.
გაკვეთილის მიზნები
  • აქტიური მოსმენის უნარის განვითარება.  დისკუსიის კორექტულად წარმართვის უნარის განვითარება. დისკუსიისა და კამათის მონაწილეთა შესაძლო არგუმენტების გათვალისწინება და კონტრარგუმენტების მომზადება, განსხვავებულ თვალსაზრისებთან დაკავშირებით  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას, კამათის კულტურის უნარის განვითარება.
შედეგები და ინდიკატორები.
ე.ს.გ.ქართ.xi,3.მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და გამოიყენოს საჯარო გამოსვლის  ეფექტიანობის გასაძლიერებელი საშუალებები.
--ამოიცნობს და იყენებს ზეპირი ენის რიტორიკულ  საშუალებებს:ამა თუ იმ პიროვნების  ან ფაქტის შთამბეჭდავად დახასიათებას
--შეძლებს დამაჯერებელი არგუმენტაციით მსმენელის დარწმუნებას კონკრეტული მოვლენის ან პირობების განსჯას
--ამოიცნობს და მართებულად იყენებს აუდიტორიაზე ზემოქმედების სხვადასხვა ხერხს:გულწრფელობისა და პირდაპირობის ეფექტის შექმნა,
ფაქტებითა და არგუმენტებით იერში, ფაქტების და არგუმენტების
მარჯვედ- ეფექტურად გამოყენება.
წინასწარი ცოდნა
ილია ჭავჭავაძის “განდეგილი”
შეფასების საგანი და
პროცედურები
- შეფასდება მოსწავლეთა მიერ ტექსტის სიღრმისეული ცოდნა.
შეფასდება მოსწავლეთა მიერ წპროცედურებიარმოდგენილი  არგუმენტებისა და კონტრარგუმენტების დამაჯერებლობა.
-შეფასდება  დისკუსიის წესების დაცვა   დაკვირვებითა და ჩანიშვნებით.
სასწავლო მასალა და  ტექნიკური რესურსები.
სახელმძღვანელო,  დაფა,  ცარცი, კომპიუტერი, პროექტორი. ფურცლები
გაკვეთილის მსვლელობა
              საორგანიზაციო საკითხები -2წთ
    A ფაზა( გამოწვევა) - 15წთ
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას .უსვამს კითხვებს -რა იციან განდეგილობის შესახებ, თუ აქვთ ნასწავლი ნაწარმოები, რომელშიც განდეგილი ბერების შესახებ არის საუბარი. რამდენი სახის განდეგილი არსებობს. რა იციან კავკასიონზე არსებული
ბეთლემის გამოქვაბულის შესახებ. რამდენი  ბეთლემი იცით. როგორ გესმით სიტყვა ბეთლემი.
   ამის შემდეგ მასწავლებელი უჩვენებს ვიდეო მასალას, სადაც კავკასიონზე განთავსებული ბეთლემის გამოქვაბულია ასახული.
   შემდეგ კითხვა-პასსუხით ხდება ტექსტის გახსენება.
                                                                                                                            
     Bფაზა- 22წთ
-აკაკი ბაქრაძის წერილიდან”გზა ხსნისა” ფრაგმენტის გაცნობა  (ტექსტის გააზრება).წერილის გაცნობის შესახებ, მასწავლებელი არიგებს ფურცლებს სადაც სქემაა გამოსახული. მასწავლებელი ითხოვს შეავსონ სქემა(სქემა წინასწარ დამზადებული აქვს მასწავლებელს თითოეული მოსწავლისათვის)
პრობლემა--გამომწვევი მიზეზები--როგორ დამთავრდა?ამ სქემის ფონზე იმართება დისკუსია.  
   საბოლოოდ ეკრანზე ნაჩვენები იქნება აკაკი ბაქრაძის “გზა ხსნისა’ სტატია.მოსწავლეები მივლენ საბოლოო დასკვნამდე.რატომ მოკვდა განდეგილი .რა ვერ შეძლო განდეგილმა. როგორი ადამიანები ჭირდება სამშობლოს დასახული მიზნის მისაღწევად. ქვეყნისაგან განდგომა არის თუ არა სავალდებულო.

     C ფაზა (გამთლიანება)  6წთ
მასწავლებელი ახდენს დისკუსიის შეჯამებას, აკეთებს დასკვნებს.აძლევს განმარტებებს-თუ რაში გამოიყენება მიღებული ცოდნა. რა არის” გზა
ხსნისა”.




No comments:

Post a Comment